Przejdź do głównej zawartości

eBike Falcon 10kW

2017

Apetyt na moc rośnie w miarę jedzenia.
Po zbudowaniu mocnego ebika przyszła kolej na zbudowanie potężnego Falcona.
Urządzenie, które z rowerem ma niewiele wspólnego. Bliżej mu do niewielkiego motocrossa.



Pierwszą i najważniejszą częścią jest oczywiście silnik:


13-kilogramowy generator niutonometrów - QS 205 V5 24x5T. 
Do roweru nie da się zamontować nic potężniejszego co nadal było by praktyczne.
Przewody fazowe tego kolosa mają 10mm2.
Po otwarciu pokrywy bocznej silnika wklejam rozłącznik termiczny przy statorze. 



Następny przychodzi damper:


I amortyzator:




Wstępne założenia:
- QS Motor 24x4
- felgi moto excel 19"
- Sabvoton 150A
- akumulator 320 x 18650
20s16p x Sanyo NCR18650GA (3450mAh), 60V-84V, 55Ah, 4,05kWh, 8kW max, 6A z ogniwa max
- BMS 150A
- amortyzator Rock Shox Boxxer

Rama Falcon V2 wykonana na zamówienie przez kolegów z Żywca:






Akumulator zostanie zbudowany za pomocą nowego rodzaju koszyków dla ogniw 18650.
Dzięki tym koszykom akumulator pomieści o 26% więcej energii.


320 ogniw 18650 w konfiguracji 20s16p można ułożyć w dwóch poziomach.

 
Czujniki pola magnetycznego TLE4905L posłużą jako czujniki klamek hamulcowych.
Sygnały z czujników zostały poprowadzone za pomocą przewodów w izolacji poliuretanowej PUR.




cdn...



Komentarze

  1. Gdzie kupiłeś te blaszki na silnik ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No dobrze że radiator ale gdzie kupić dopasowane do mxus 3k ? przecież widze że masz zakrzywione i nawiercone.

      Usuń
    2. Samemu zrobić oczywiście :)

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

eBike Kona Stinky Nine 3kW

Drukarka 3D